nejen o legendě....ale i o stavbě mého vozu a spousta dalších užitečných věcí :-)

DENÍK 2009

Různé postřehy ze života mého auta...nebrat doslovně jako deník
LOGO2.jpg
16.9.2009


Dneska jsem si dal STK a emise.....a až na nějaký frfňání technika to prošlo v pohodě-prostě jsem ho ukecal :-)

Když jsem se tam chystal napadlo mi vzít sebou foťák,a pokud mi bude dovoleno(což kupodivo bylo) vlezu si pod hotový auto a nafotím si ho ze spoda.

Auto má za sebou od stočení tachometru na 0 prvních cca 1400km,a pořád je na něm co dělat-prostě doladit vše tak optimálně jak by to mělo být :-)

P.S. Ta pneumatika co je v rezervě je originál 165/80 R13 OR 34 :-))

IMG_1300.JPG
IMG_1301.JPG
IMG_1302.JPG
IMG_1306.JPG
IMG_1304.JPG
IMG_1305.JPG
1.10.2009

Dneska byl čas,tak jsem zajel si to vyskoušet jak to svítí.

( omlouvám se za kvalitu fotek-byla to fofrovka za deště )

Dálková světla-foto1
Dálková světla-foto1
Mlhová světla-foto1
Mlhová světla-foto1
2.10.2009

Auto prošlo po 2000km od rekonstrukce takovou malou "garančkou".
Bylo nutné vyměnit brzdový válec z druhovýroby za dražší ale osvědčenej originál.

Seřídily se ventily,udělala znova kontrola geometrie a souososti náprav.
Trochu jsem ještě přidal na vzduchu motoru a auto už táhne jak má.

13.10.2009

Jelikož jsem měl velké trable s autoelektrikou,nakoupil jsem( i do zásoby ) některé věci kolem motoru a rovnou je i vyměnil.

Napíklad to byly: svíčky,kabely,víčko rozdělovače,cívka,relé,baterii.

Ještě jsem měnil alternátor....a po všem co jsem vyměnil jsem přišel na pravou příčinu všech problémů-rozsypaná futra startéru a ulomený kabel který vede k němu od alternátoru.

Tuhle práci jsem ale nechal autoelektikáři který dokonce za mnou dojel až na místo(jelikož jsem to už nenastartoval) a opravil mi to za celkem slušnou cenu 1600Kč.Při tom mi ještě spravil vyhřívání zadního okna a namontoval 3 brzdové světlo.

Snad už bude po elektrické stránce auto v pohodě..a zimu přežije bez úhony.

Přikládam fota toho co jsem nakoupil...i do zásob:-)

Nové svíčky Bosch Iridium
Nové svíčky Bosch Iridium
17.10.2009

Dnes jsem sestavil v pneuservisu a nechal přezout auto na zimu.

 Při té příležitosti jsem zkouknul stav spodní části auta a nafotil si to.

Také jsem po dlouhé ůvaze rozhodl pro změnu-menší úpravu výdechu víka ventilů filtrem.

Prozatím se bude testovat,a pokud se osvědčí asi tam zůstane.

Při zastávce na pumpě vyměnil plynové lanko resp.strunu která nevydržela nápor a praskla.

Poté co jsem zdárně opravil, dotankoval jsem , a zajel svou princeznu škodověnku umýt WAP-kou aby vypadala zase chvilku k světu :-)

Podvozek 2
Podvozek 2
Podvozek 3
Podvozek 3
Podvozek 4
Podvozek 4
Podvozek 5
Podvozek 5
Foto upravy výdechu motoru
Foto upravy výdechu motoru
Foto  pumpa -1
Foto pumpa -1
20.10.2009

Dneska dorazil poštou malej dáreček...něco co jsem do auta moc chtěl a těšil se na to když jsem to koupil na aukro.cz........volant z bývalé kolínské nástrojárny po celkové rekonstrukci s novým obšitím,repasí znaku atd.

Už se moc těším až ho zítra osadím do auta :-)

IMG_1391.jpg
22.10.2009

Tak jsem si dneska na výletě natočil jedno denní ON board video-barvy jsou asi nějaký divný ale cose dá dělat.Lepší něco než nic:-)

Než jsem vyrazil zvěčnil jsem tu svou "princeznu" na pozadí přírody,protože do lomu kde jsem původně chtěl fotit jsem se nedostal :-(

27.10.2009

Dneska mi kamarád(se kterým jsem ladil svůj motor na srazu Běšiny) dovezl :

1. nový rozdělovač s tvrdými pružinami

2.nový karburátor Jikov SEDR 32 (určený původně na Rapida 135 )

   vzdušníky 1.komora 160  2.komora 210

   difuzéry    1.komora  22   2.komora 24

3. vahadla typu C s vyšším zdvihem ze škody 110

Snímek 001.jpg
Snímek 003.jpg
Snímek 004.jpg
Snímek 005.jpg
1.11.2009

Tento víkend proběhla jedna z posledních stylových ůprav auta-přesun výfuku do míst kde jej měly originály 130LR.

Poté co se mi podařilo sehnat krátké originální svody z 130LR už téhle upravě nic nebránilo.Samozřejmě že bylo nutné udělat i jiné upravy v motorovém prostoru(vyhnout stranou trubky chlazení),ale vše tak jak má být.

Také došlo k výměně přední masky,kterou jsem po dlouhém marném shánění v obchodech byl nucem koupit(a to ještě díky náhodě) na vrakovišti.

IMG_1482.jpg
IMG_1483.jpg
IMG_1484.jpg
6.11.2009

Pár pozitivních zpráv po včerejší kolizi:

jiné světlo a blinkr jsem sehnal na vrakovišti dohromady za 100Kč,a plastovou masku mi zítra doveze kamarád i s plánovanými polohovatelnými  tlumiči na sériovou A-čkovou nápravu.

Takže už zbývá jen opravit plechy a lak :-)

Anglické polohovatelné tlumiče na sériovou A-čkovou nápravu značky Sterling a Spax
Anglické polohovatelné tlumiče na sériovou A-čkovou nápravu značky Sterling a Spax
Boční víko motoru alá 130-favorit
Boční víko motoru alá 130-favorit
Nová maska
Nová maska
8.11.2009

Tak dnes od rána je auto u "dvorního doktora" Krob motorsport :-)

Sotva jsem tam přijel,oblékl jsem taky montérky a pustil se do spoluoprav  bolístek který jsem způsobil.

 Auto jsme zvedly, na předku odstrojily (viz foto) a pustili jsme se do oprav....tj,odrousit poškozený lak,stříknout podkladem proti poškození provozem,a následně kitem.

Lakování začne až zítra,až vše proschne.

Já jsem dělal raději věci na které doma bohužel nemám
prostor: namontoval jsem zgeneralkovanej startér,a kokpit vylepšil středovým tunelem z feldy.

Po společných ůvahách a konzultacích dojde dokonce i na tu odloženou výměnu částí motoru(karburátor s lepšími tryskami,rozdělovač, C vahadla ventilů),montáž bočního víka a tlumičů.

To vše bude ale následovat až bude hotová oprava kastle včetně laku ,po nedávném karambolu .

oprava po bouračce.jpg
11.11.2009

Dnes odpoledne jsem si vyzvedl svojí princeznu od dvorního doktora : dílny KROB MOTORSPORT :-)

Myslím že ta oprava po nedávné bouračce se povedla dokonale.

Autí má srovnanou plechařinu,dostalo novou barvu,blinkr,levé světlo...a hlavně opět dvoudílnou masku chladiče s logem ŠKODA 130 (což už je dneska dost vzácnost).

Taky dostalo výše zminovaný C-vahadla +závodní tvrdej rozdělovač a polohovatelný tlumiče SPAX a STERLING - ted to sedí jak přišitý :-)

Motor byl naladěn do asi nejlepší kondice ve které kdy byl...jelikož tahá už odspoda a maximální rychlost je někde kolem 140-160km/h a to hlavně díky použitým vahadlům a rozdělovači.

Neznám lepší dílnu než ta kam jezdím...čili Krob Motorsport Rakovník:-)

Jako bonus jsou fotky dvorního mechanika v akci:-)

 

Cestou domů u pumpy
Cestou domů u pumpy
Nová úprava interieru - středový panel
Nová úprava interieru - středový panel
Můj dvorní mechanik v akci :-)
************************************************************************************************************************
************************************************************************************************************************
16.11.2009

Jelikož touha vyzkoušet to byla větší než trpělivost čekaní do jara,došlo dneska i na montáž karburátoru s lepším osazením než mám já.Původně byl určen pro Škodu 136 Rapid,ale už je u mě pod kapotou a díky kamarádovi od kterého jsem ho koupil došlo dneska na jeho montáž a testování.

Díky tomu že jsem neřídil já,mohl jsem natočit i pár videí zvenku což jsem zatím neměl šanci...snad se budou líbit:-)

Točil jsem to foťákem...tak tomu kvalita odpovídá

30.11.2009

Jelikož se s autem zatím nic neděje,přidávám pár fotek z běžného ježdění :-)

Dokonce i jednu fotku z takového večerního náhodného setkání v centru Prahy.

Zas jsem si připoměl jak moje auto kdysi vypadalo :-)

Další fotka z cest -od benzínky ve Zdibech
Další fotka z cest -od benzínky ve Zdibech
Přední pohled
Přední pohled
Boční pohled
Boční pohled
Zadní pohled
Zadní pohled
9.12.2009

Autí jezdí uspokojivě,a stále budí pozornost na křižovatkách i za jízdy .

Díky stavu komunikací,kolejím a kostkám v Praze dostala přední náprava částečně na prdel.

Byla nutná výměna kulových čepů a jednoho svislého čepu,které díky zesílené nápravě dle LR odešly dříve než jsem čekal.

Nojo,už to není kvalitka dílů ČSSR :-(

Od opravy už jsem stvoření auta už jsem natočil 5500km,ale skutečnost je tak o 2000km vyšší jelikož nějakou dobu blbo počítadlo ujetých kilometrů.

Takže když už auto bylo na dílně - dostalo nový filtr CHAMPION a olejovou náplň

Večerní  " setkání " na Národní třídě v Praze :-)
Večerní " setkání " na Národní třídě v Praze :-)
Eva 010.jpg
24.12.2009-Štedrý Den

V dnešní sváteční den kdy mají být všichni štastní a plní pohody jsem svému autu dopřál nejen  focení na sněhu které mi do výčtu fotek ještě asi chybělo,ale taky důkladnou očistu(i když tu dostává na WAP-ce na pumpě BENZINY v Pražské Argentinské ulici často) 

Name
Email
Comment
Or visit this link or this one