nejen o legendě....ale i o stavbě mého vozu a spousta dalších užitečných věcí :-)

Galerie z rekonstrukce mého auta

Dlouho ve mně tenhle nápad dřímal.....chodil jsem a obdivoval jsem jiné krásky ŠKODA...až jsem se jednou rozhodl své auto přestavět :-) 
Jelikož nemám kde tohle vše realizovat,
svěřil jsem své auto panu  Zdeňku Krobovi z Rakovníka

Výsledky postupující rekonstrukce v dílně KROB MOTORSPORT  posuďte sami...

http://http://www.skoda130lr.webzdarma.cz/

Takhle to začalo...a pokračuje průběžně pořád dál :-)

Tak jsem se po dlouhé ůvaze rozhodl splnit si svůj sen....a okolnosti(to že jsem jel Pražský barandov.most-dolů bez brzd)...jen na ručku a motor,mému rozhodnutí dopomohly.

Jelikož v centru prahy to opravdu nemám kde "tunit" zavolal jsem odtahovku(kdo by taky jel 60km do Rakovníka bez brzd-že?) a svěřil své auto do péče mechanika pana Kroba.
 

Pěkně jsem se před dílnou se svým hnědáskem rozloučil a se slovy děj se vůle boží :-)) se vrátil do Prahy.

Čekání na odvoz do dílny
Čekání na odvoz do dílny
Naloženo - odvoz z Prahy
Naloženo - odvoz z Prahy
Poslední chvíle před dílnou-loučení
Poslední chvíle před dílnou-loučení
Odstrojený předek
Odstrojený předek
Tady býval motor...
Tady býval motor...
Motor před zásahem mechanika
Motor před zásahem mechanika
Převodovka čekající na repasi
Převodovka čekající na repasi

6.8.2009

Rozborka jde celkem od ruky....auto už leží na boku,
obě nápravy jsou dole a taky částečně plechařina :-)


Mechanik mi předělal uložení stabilizátoru...i když po zesílení nápravy
 dalšího co plánuje tam bude spíš pro parádu.
 
Když už to "hodil na bok,
začalo se dělat na jinak vcelku zdravé podlaze a prazích.
Byly opraveny jen ty bolavá místa,
protože ač je auto R.V.1984 má podlahu i prahy zdravý jako buk :-)
 
Původní(první) majitel totiž auto po celou dobu užívání garážoval,
takže spodek je celkem v cajku.¨
Následně byl spodek důkladně očištěn a natřen 3 vrstavmi ochrany( TLUMEX).
Došlo i na rozebrání výplach a lakování převodovky a repasi dalších dílů viz fotka
 
Holt kdo umí...umí :-)

Detail zpevněného uložení přední nápravy
Detail zpevněného uložení přední nápravy
Natírání spodku Škodovky
Natírání spodku Škodovky
Už je natřeno-odspodu
Už je natřeno-odspodu
Nové brzdové rozvody-zadní
Nové brzdové rozvody-zadní
Nové brzdové rozvody-přední
Nové brzdové rozvody-přední
Díly náprav a převodovky- připravené na montáž
Díly náprav a převodovky- připravené na montáž
Bylo třeba něco dokoupit...:-))
Bylo třeba něco dokoupit...:-))
Pokračuje se ve skládání puzzle na dílně:-)
Pokračuje se ve skládání puzzle na dílně:-)
11.8.2009
Dneska došlo na převodovku-
byl vyměněn synchron pouze na "dvojce"
jinak je převodovka po 67 000km a denním ježdění v super stavu ,
což mě (při poskakování v pražským provozu) mile překvapilo:-)

Nezbývá než ji pořádně utěsnit a poskládat to PUZZLE dohromady.
Mimo to jsme ještě otestovali na autě
repasovanou příčku převodovky s tvrdými silentbloky-modrá je dobrá :-)
Převodovka-pohled dovnitř 1
Převodovka-pohled dovnitř 1
Převodovka-pohled dovnitř 2
Převodovka-pohled dovnitř 2
Převodovka-skoro máme složeno :-)
Převodovka-skoro máme složeno :-)
Převodovka-hurráá už je složeno :-)
Převodovka-hurráá už je složeno :-)
Příčka uložení převodovky-po repasi včetně tvrdých silentbloků :-)
Příčka uložení převodovky-po repasi včetně tvrdých silentbloků :-)

Tak dneska došlo ke skládání puzzle...a zkoušce "nahrubo" na autě.
 
Poštáci se někde courají s balíkem (čekám na 4-pístky a kotouče)
..a tak se tam daly prozatím ještě staré kotouče.
 
Myslím že ani na autě to nevypadá špatně...posudte sami :-)

Vyztužená ramena přední nápravy
Vyztužená ramena přední nápravy
Přední náprava-hotová-složená :-)
Přední náprava-hotová-složená :-)
Přední náprava uložena...jen se čeká na jiné kotouče
Přední náprava uložena...jen se čeká na jiné kotouče
Náprava uložena 2
Náprava uložena 2
Detail zadní nápravy
Detail zadní nápravy
Začíná oprava kastle : nové uložení+utěsnění předních blatníků
Začíná oprava kastle : nové uložení+utěsnění předních blatníků
Druhý blatník připraven
Druhý blatník připraven
Fotka z boku...booože bude to ještě jezdit?? :-)))
Fotka z boku...booože bude to ještě jezdit?? :-)))
Dveře umyty a odmaštěny
Dveře umyty a odmaštěny
Kufííírek :-) to není auto....ale puzzle
Kufííírek :-) to není auto....ale puzzle
Fix...kde mám motor??? že by to bylo na vysílačku??? :-))
Fix...kde mám motor??? že by to bylo na vysílačku??? :-))
A už začínají problémy...
A už začínají problémy...
Hlavní brzdový válec-to je zralý na výměnu za novej :-(
Hlavní brzdový válec-to je zralý na výměnu za novej :-(
..Ta pedálová skupina se spojkovým válcem minimálně na repasi - ach joooo
..Ta pedálová skupina se spojkovým válcem minimálně na repasi - ach joooo
Začíná se brousit a kytovat...
Začíná se brousit a kytovat...
.....a brousit a kytovat...:-))))
.....a brousit a kytovat...:-))))
brousit a kytovat......jak u blbejch na dvorku :-)))
brousit a kytovat......jak u blbejch na dvorku :-)))
21.8.2009 Začínáme lakovat skelet auta...
21.8.2009 Začínáme lakovat skelet auta...
Pohled zadní levá strana
Pohled zadní levá strana
Pohled z prava zezadu
Pohled z prava zezadu

22.8.2009   Dneska to šlo na dílně celkem od ruky...i počasí nám přálo

motorový prostor-celkový pohled
motorový prostor-celkový pohled
boční pohled...už částečně nastrojeno
boční pohled...už částečně nastrojeno
Boční pohled...anténa se přestěhovala na střechu :-)
Boční pohled...anténa se přestěhovala na střechu :-)
Víko kufru připraveno na instalaci
Víko kufru připraveno na instalaci
Nezasklená dvířka...ale v laku
Nezasklená dvířka...ale v laku

23.9.2009   Počasí nám stále přeje :-)

 a tak se začíná lakovat standartní "válečný" lak
dle originálu AMK AZNP Mladá Boleslav.Začíná být pruhovaná:-)

S6302312.JPG
S6302308.JPG
S6302310.JPG

24.9.2009

Dneska se opět lakýrnická práce pohla kupředu. Je nalakován další válečný pruh a po oboustranách  velké logo v místech kde je srdce auta :-)

Nezapoměli jsme ani na motorový prostor a válečné barvy na víku zavazadelníku..

palivovka + zpátečka-na modro
palivovka + zpátečka-na modro
Víko-kufru-pruh
Víko-kufru-pruh
Zadní pohled s pruhy a znakem
Zadní pohled s pruhy a znakem
Boční pohled-pruh+znak
Boční pohled-pruh+znak

25.8.2009   Dneska bylo dokončeno lakování " válečných barev " :-)

 Od soustružníka se vrátila stočená kola,která se budou lakovat.

Víko motoru i zadní čelo z hliníku včetně spoileru se už vyrábí,začaly i práce na motoru-hlava byla odvezena na snížení a zarovnání

Boční pohled - finální barvy
Boční pohled - finální barvy
Boční pohled - znak - finální barvy
Boční pohled - znak - finální barvy
Víko kufru - finální barvy
Víko kufru - finální barvy
Zadní pohled - celkový - finální barvy
Zadní pohled - celkový - finální barvy
Disky-stočené na soustruhu-připravené na lakování
Disky-stočené na soustruhu-připravené na lakování

27.8.2009   

Kola jsou natřená, zítra přijde druhá vrstva a nakonec příjdou přestříkat lakem.

Vnitřní strana disků po prvním lakování
Vnitřní strana disků po prvním lakování
Vnější strana disků po prvním lakování
Vnější strana disků po prvním lakování

28.7.2009 

Dorazil nákup od RALLLYBAZARU-kryty světel Hella za 850kč, a taky jsem si vyzvedl parádní víčko nádrže-dělané na zakázku u firmy B3tuning - srandička za 1100kč :-))

Dorazil další nákup-kryty světel HELLA
Dorazil další nákup-kryty světel HELLA
Parádní víčko nádrže-dělané na zakázku u firmy B3tuning- srandička za 1100kč
Parádní víčko nádrže-dělané na zakázku u firmy B3tuning- srandička za 1100kč

30.8.2009   Hlava motoru se vrátila od soustržníka (byla zrovnána a snížena o 0,6mm).Dneska jsem dokončil instalaci centrálního zamykání...což byla pěkná pakárna-ale stojí to za to.Bylo též rozhodnuto o vedení rozvodů kabeláže muziky,a instaloval jse podtlakový klaksony:-) Cvičně jsem si zkusil nový víčko nádrže a moc se mi tam líbí.Začínají také práce na motoru-dostal ostřejší vačkovou hřídel 280/280,nové rozvody a pomalu se to jak LEGO začíná kompletovat...

Motůůůrek:-)
Motůůůrek:-)
Můj mechanik a ůpravce auta - pan Zdeněk Krob - hledá idealní hodnoty pro úpravu předních brzdových kotoučů...vše nelze mít v hlavě :-)
Můj mechanik a ůpravce auta - pan Zdeněk Krob - hledá idealní hodnoty pro úpravu předních brzdových kotoučů...vše nelze mít v hlavě :-)
Zkouška parádního víčka nádrže
Zkouška parádního víčka nádrže
Přidělávám vzduchový klaksony-teď to bude troubit jako parník :-)
Přidělávám vzduchový klaksony-teď to bude troubit jako parník :-)

1.9.2009

Dneska máme první školní den...ale pro mě spíš takový malý narozeniny.

Auto se prvně pobudilo do života...dostalo totiž konečně zpátky motor a převodovku.

Nevím jak vám,ale mě se to líbí moc...sice jště nebyl natočen,ale můžu na tom oči nechat.Kola už jsou na auto také připravena,i když gumaři remcali jak špačci.

Autí dostalo nový 3-pozadí budíků(stylově červeno modro bílé) a tachometr byl stočen na nulu ,z důvodu toho že auto začne zcela novej život :-)

Původní stav tachometru byl před rekonstrukcí : 67450 KM

Kola jsou připravena
Kola jsou připravena
Byly implantovány nové 3 vrstvé pozadí budíků
Byly implantovány nové 3 vrstvé pozadí budíků
A tachometr stočen na NULU , protože auto začne zcela nový život :-)
A tachometr stočen na NULU , protože auto začne zcela nový život :-)
Motor a převodovka usazena-no není to paráda???
Motor a převodovka usazena-no není to paráda???

2.9.2009

Tak tu máme další část deníku....dneska se dotáhly do finále brzdy na přední nápravě s 4-pístky .


Jelikož na auto půjdou "loukotě" bylo třeba tam dát delší štefty,který jsem mimochodem koupil tady na inzerát na www.skodateam.cz od někoho z Moravy a musely se ještě stočit(což stálo soustružníka 3 nože...jak byly tvrdý-vřele doporučuji).
Byla také dokončena výroba a lakování víká motoru +zadního čela (obojí z hliníku - pozn.redakce :-) )


Než to vše zaschnulo... přidělaly se české "BESKYDY" a když se dalo pracovat dál,tak se ty nalakované kousky nandaly na auto

Hotové brzdy s dlouhými  a 4-pístky
Hotové brzdy s dlouhými a 4-pístky
ALU zadní čelo
ALU zadní čelo
ALU víko motoru
ALU víko motoru
Zadní čelo na autě
Zadní čelo na autě
Zrcátka Beskyd na autě
Zrcátka Beskyd na autě
Zrcátka Beskyd   pohled č.2
Zrcátka Beskyd pohled č.2

4.9.2009

Tak už je auto na kolech,téměř vše pozapojováno...proběhla zkouška motoru a další životních funkcí :-)

Také byl osazen výfuk(moc hezky brumlá) , dokončena výroba a lakování zadního křídla které se bude zítra osazovat.

Upasovaly jsme i světelnou rampu,kterou jsem koupil na inzerát-(H3, lampy wesam - 2x mlhovka +2x dálkové)

Sice jsme ještě nenadaly některé věci na auto...ale i tak podle mně vypadá k sežrání. :-))

Už se moooc těším až ho zítra natočím,a proženu ho na sraz do Doks...:-)

Zadní spojler dle originálu LR
Zadní spojler dle originálu LR
Zadní spojler dle originálu LR - pohled č.2
Zadní spojler dle originálu LR - pohled č.2
Pohled ze předu s rampou světel
Pohled ze předu s rampou světel

6.9.2009

Tak už je uděláno :-)

Byl to měsíc každodenní dřiny ve dvou a někdy 3 lidech ,ale dílo se myslím povedlo.

Ze Škody 120L byla postavena tahle princezna škodověnka.
Je třeba sice ještě vyladit některé detaily a chyby...ale to se vše podá

Hotové auto před dílnou
Hotové auto před dílnou
Pohled do motoru-po rekonstrukci
Pohled do motoru-po rekonstrukci
IMG_0908.jpg

Poděkování

Můj největší dík patří panu Zdeňku Krobovi v jehož dílně a za přispění jeho znalostí a zkušeností auto vzniklo.
Samozřejmě také všem kamarádům a známým kteří mne v tomto mém šílenstí podpořily at už radou nebo jen tak slovem

DOVĚTEK: Auto bylo stavěné z možností použití co nejvíce nových dílů.. Stále je na něm co dělat..a postupem času ho snad co nejvíce přiblížím originálu J

 

PROZATÍM JE TO JEN AUTO NA BĚŽNÉ JEŽDENÍ…NIKOLIV PLNOKREVNÉ LR-RO

Name
Email
Comment
Or visit this link or this one