nejen o legendě....ale i o stavbě mého vozu a spousta dalších užitečných věcí :-)

Něco málo o autorovi stránek

Jednoho červnového podvečera roku 1977 jsem vykouknul na svět v Praze -Podolí, už je to 40 let (booože to je doba ) :-))

Snad přítomnost nedaleké frekventované silnice způsobila že jsem byl "infikován" láskou k autům a vůni spáleného benzínu více než je zdrávo :-)

Celé své dětství jsem prožil v "uranové" Příbrami,v jejímž okolí se vždy dělo spousta motoristických podniků.
Nejslavnější je asi RALLYE VLTAVA PŘÍBRAM které jsem se díky rodičům několikrát  jako prcek-co by divák zůčastnil a samozřejmě nejen jí.
Myslím že ale tahle motoristická událost způsobila že jsem byl  "infikován znovu" :-)

Při mých možnostech v Praze jde těžko takovýhle sny realizovat.

V "ostré" LR jsem seděl na přejímce poprvý v 6 letech,a když jsem si časem pořídil svojí hnědou 120 byl jsem v sedmým nebi....jelikož víc jak 18let jsem si nemohl ze zdravotních důvodů udělat řidičák.


No a pak za nějakou dobu nastalo to že se mi sešlo víc nutných oprav na jednou a já snil mezitím celou dobu o LR.
Když jsem na srazu škodovek v Doksech viděl repliku s mým osudovým číslem 24....padlo finální rozhodnutí o změně barvy a vůbec celého auta.
Celý jsem si to zafinancoval sám,udělalo se to nač byly peníze i když to není ještě 100%replika,ale časem určitě bude.

Zatím tohle auto používám na občasné běžně na ježdění a šetřím na další úpravy

P1030283.JPG
Ptáte se proč právě Princess 130LR ?

Odpověď je jednoduchá:
Auto vzniklo stylingem a úpravami sériové Škody 120LX,
a podle mého mínění je to pouhá princezna LR.
Královnami českých rally byly totiž ty pravé a správné pocházející z homologační 200 kusové série FIA .

Z úcty k legendárním jezdcům československého motor sportu a k tomuto závodnímu speciálu zkonstruovaným lidmi v bývalém podniku AZNP Mladá Boleslav
Protože lidi snadno zapomínají a tohle auto je podle mne legendou,
a ja své auto potřeboval opravit…proto jsem jej předělal jsem jej s pomocí fundovaných lidí do téhle podoby.

Jednak 130LR bylo auto ve kterém jsem seděl už v 6 letech na přejímce Rallye Vltava ,
celý život jsem o něm v koutku duše snil a miloval ho (takže jsem si tak trochu splnil sen)
a za druhé proto že chci tohle auto udržet při životě a hlavně v povědomí lidí.

Tyhle auta ani omylem nepatří do šrotu,i když se to bohužel dost děje!!!

Myslím že vysvětlovat někomu kdo ví a zná co Škoda 130LR umí a dokázala v automobilovém sportu je vcelku zbytečné.

To že těch opravdu „ostrých-závodních" bylo z těch 200 kusů cirka jen 20 je už o něčem jiném.
Zbytek tehdy sloužil jako zkušební a servisní auta,něco dostalo i tehdejší ministerstvo vnitra,
něco skončilo v autokrosu ale těch pravých se závodními papíry už je minimum,
a povětšinou stojí v soukromých sbírkách či muzeích
(např. v muzeu Škoda auto v Mladé Boleslavi či Muzeu automobilového sportu v Lánech stojí originální).

Nejen že auto budí na cestách pozornost,
ale evokuje v lidech vzpomínky…a to mě těší asi nejvíc:-:)

Nedělal jsem to proto abych se vytahoval,ale proto aby lidi na tuhle krásku nezapomněly :-) 
IMG_1238u.jpg
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one