nejen o legendě....ale i o stavbě mého vozu a spousta dalších užitečných věcí :-)

O Škodovce 130LR

LOGO2.GIF.png

Pár zajímavostí o tomto legendárním autě

Jedna z 200 homologovaných kusů pro skupinu B-posádka Kvaizar - Janeček.jpg
ŠKODA 130 LR (typ 745)

Rok výroby: 1984 - 1984

Charakteristika: sportovní automobil s pohonem zadních kol

Motor: čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za zadní nápravou

Zdvihový objem: 1289 ccm

Výkon: 47 kW při 6000 ot/min až 95 kW při 8000 ot/min

Převodové ústrojí: v bloku s motorem, v podélném uspořádání: převodovka - rozvodovka - motor

Podvozek: bezrámová konstrukce

Celkové rozměry: 4200 x 1610 x 1400 mm

Max. rychlost: dle úprav a převodů až 220 km/h !!!!

Karoserie: celokovová, samonosná, uzavřená, s vnitřní trubkovou ochrannou klecí, sedan

Poznámka v prosinci roku 1984 homologována série 200 kusů a vyrobeno 200kusů :-))

Koncem roku 1984 byl homologován pro skupinu B ,tehdejších předpisů, tento důstojný následovník úspěšné Škody 130 RS.

Vozy 130 LR vyjely při prvních soutěžích roku 1985. Některé ocelové díly karoserie byly nahrazeny hliníkovými (kapota,dveře),okna z plexiskla a zadní kapota z laminátu.

Podvozek byl obdobný jako u Š 130 RS. Na všech kolech jsou kotoučové brzdy ,v předu vzduchem chlazené.Vůz byl lehký a ovladatelný a zaznamenal mnoho úspěchů na domácích a světových rally.

Sportovní uspěčhy:

V domácím šampionátu se okamžitě usadila na vedoucích pozicích, podobné to bylo i na různých jiných soutěžích tzv. východního bloku.
Z důvodů spíše politických se Škodovky příliš do „západních" soutěží neobsazovaly.

Největším úspěchem českých barev bylo celkové třinácté místo a vítězství ve skupině na mistrovské Rally Akropolis v roce 1985, kterého dosáhla posádka Křeček - Motl.

Hlavním propagátorem firmy Škoda na západě byl ale norský pilot John Haugland.

Ten zvítězil ve své třídě na slavné RAC rally 1985 i 1986. Druhý úspěch byl o to cennější, že skončil na celkovém 21 místě ve společenství Peugeotů, Lancií, Fordů, MG, Opelů, Toyoty, Nissanů i Porsche.

Uložení bezpečnostní nádrže HEIGO
Uložení bezpečnostní nádrže HEIGO
Originální Škoda 130LR v pořadu Garáž 1. díl
Vývojový prototyp Škoda 130LR - v pořadu LEGENDY Jakuba Rejlka 1.díl
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one