nejen o legendě....ale i o stavbě mého vozu a spousta dalších užitečných věcí :-)

Technický popis Škody 130LR

 Základem Škody 130 LR se stala sériová 130 L, tedy celokovové vozidlo se samonosnou karoserií, motorem vzadu a pohonem zadní nápravy.

V rámci snížení hmotnosti byla dveře, přední i zadní víko vyrobeny z hliníku, boční a zadní okno z organického skla Makrolon.

Pohon stroje zajišťoval zážehový čtyřválec Škoda o objemu 1298 ccm s výkonem 95 kW při 7500 ot/min.Blok motoru i hlava byly vyrobeny z hliníku, hlava měla 8 kanálů.K dispozici byla dvojice dvojitých horizontálních karburátorů Weber.

Přes jednokotoučovou suchou spojku,manuální pětistupňovou převodovku( existovala s více variantami převodů) a samosvorný diferenciál se hnací síla přenášela na zadní hnanou nápravu.

Součástí pohonu je i palivová nádrž.U soutěžních vozů se přesunula z původního místa do prostoru „kufru".Používaly se dva druhy - výrobek firmy Heigo - hliníková nádrž vyplněná nehořlavou pěnou či elastická nádrž firmy Marston.V obou případech přívod paliva zajišťovala dvojice palivových čerpadel.

Přední lichoběžníková náprava měla zesílená ramena a zkrutný stabilizátor,zadní kyvadlová náprava se lišila uložením závěsných ramen.

Všechna kola měla odpružení vinutými pružinami(pro různé trati byly k dispozici tři různé tuhosti) doplněné pneukapalinovými tlumiči Sachs.

Brzdový systém byl dvojího druhu.Buď se montovaly vpředu kotouče a vzadu bubnové brzdy, nebo na přední nápravě duté kotouče s vnitřním chlazením a na zadní plné kotouče, oboje se čtyřpístkovou technikou.

Ruční lanková brzda byla nahrazena kapalinovým převodem.

Standardní ocelové disky kol byly nahrazeny elektronovými.

V exteriéru byl hlavní odlišovací prvek umístěný na zadní části.Jednalo se o „velký spoiler" na víku motoru, který měl za úkol zlepšit obtékání vzduchu.

Interiér byl přizpůsoben potřebám rallyového vozu.To znamená , že bylo odstraněno vše nepotřebné-zadní sedačky,obložení dveří, podlahy,a dále byla doplněna nová palubní deska a především ochranný rám HEIGO.

Celková hmotnost závodního stroje se pohybovala okolo 850 kg.

5.jpg
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one